Klorofyll - viktig for kroppen

Mange har lært fordelene av vitaminer og mineraler, og fordelene med antioksidanter. Fordeler med klorofyll  er for mange ukjente. Som springbrett for fotosyntesen, prosessen der planter omdanner solstråler til energi, er klorofyll avgjørende, men i sin naturlige tilstand,

 

Klorofyll er det grønne pigment som finnes i planter, og som gjør dem i stand til å ta næring fra luften, sol, og vann, - og gjøre dem “levende” ( rå mat.)

Mange studier har blitt gjort på klorofyll sine fordeler. Klorofyll pigmentet er nesten identisk med vårt blods  pigment. Den største forskjellen er at klorofyll pigmentene som senteratom har magnesium, mens vårt blod-senteratom har jern. Elementet som får planter til å være i stand til å konvertere lys til energi, er nesten identisk med vårt blod pigment. Dermed kallenavnet: “grønt blod”. Dette er grunnen til at klorofyll er så bra for vårt blod , og har stor betydning i forebyggelse av sykdommer.

 

Det er mange fordeler med klorofyll. Det kommer stadig ny dokumentasjon, men noen viktige områder kan nevnes; Rensing av blodet, leveren, forstoppelse og gass corrector, emfysem, abcesses av lever og nyre, nyrestein, og det har også vist seg å være utmerket  ved infeksjoner og brannskader. Klorofyll inneholder egenskaper som bryter ned karbondioksid, og slipper oksygen samt dreper bakterier.  Det har også blitt brukt av leger ved dype kirurgiske sår. Dens fravær av toksisitet og  egenskaper for reparasjon av vev / hud samt dets beroligende egenskaper , gjør det til et lite mirakel antiseptisk middel.

 

Klorofyll bør spises eller drikkes fra produkter som ikke er varmebehandlet. Det har blitt vist at matlaging endrer klorofyll, men resultatene gir ikke noe svar på hvordan det påvirker oss. Magnesiumatom i sentrum, blir erstattet med hydrogen; og klorofyll er fraværende etter 20 minutters koking.

Juising av den rå maten eliminerer fiber, men fordelen er at kroppen absorberer klorofyll i løpet av få  minutter. Spesielt vil fersk juice fra hvetegress være et viktig kosttilskudd.

 

Konklusjon,; Rå mat er fortsatt den beste måten å konsumere klorofyll på. Fersk  juice fra grønnsaker og hvetegress vil være det beste. Det er mulig å lett dampe grønnsaker for å kunne beholde litt klorofyll. Det er likevel ikke det mest ideelle da atomstrukturen kan endres , og vi ikke kjenner til  konsekvensene når dette gjøres.

  • Facebook - White Circle
  • Instagram - Hvit Circle

© Pure Food Norway AS

Pure Food Norway AS
Haugenveien 5
1400 Ski
e-mail: post@purefoodnorway.no